Pokaż kategorie
Stwórz gadżety reklamowe, które pokochają Twoi Klienci!

Gadżety reklamowe, które podbijają serca Klientów mają wysoki wskaźnik ROIM (Return on Marketing Investment), czyli zwrot z inwestycji w marketing natomiast.

Inwestycja w gadżety reklamowe, które trafiają do śmietnika lub na dno szuflady klienta to stracone pieniądze. Jeżeli nie chcesz wyrzucać swoich pieniędzy do kosza, koniecznie sprawdź, jakie cechy musi posiadać dobry gadżet reklamowy.


Nienachalny

Chociaż duże, ekskluzywne marki głównie odzieżowe często proponują swoim klientom produkty z dużą nazwą firmy bądź logo, pamiętaj, że nie każdy Twój klient będzie miał ochotę chodzić z olbrzymim logo Twojej firmy na plecach. Oferując mu ładną koszulkę, z ciekawym nadrukiem i delikatnym swoim logo prawdopodobieństwo, że dobrowolnie ubierze się w otrzymany przez Ciebie upominek znacznie się zwiększa.

Czytelny

Dobry gadżet to czytelny gadżet. Pamiętaj, że materiały reklamowe nie powinny zawierać zbyt dużej ilości tekstu, gdyż będą nieczytelne. Wielkość tekstu powinna być dostosowana do odległości z jakiej potencjalni klienci będą patrzeć na Twój gadżet reklamowy. Często wystarczy, że znajdzie się na nim logo z nazwą i numerem telefonu lub adres, w zależności, który kanał komunikacji jest dla Ciebie ważniejszy. Na upominku warto również wykorzystać kolor firmowy, dzięki temu od razu będzie on kojarzony z Twoją firmą.

Praktyczny

Aby gadżet został doceniony przez osobę, którą nim obdarujemy, powinien być praktyczny, aby obdarowana osoba z chęcią z niego korzystała. Największą popularnością wśród gadżetów, cieszą się długopisy, kubki i kalendarze. Wszystkie one są praktyczne, przez co są doceniane.

Dostosowany do odbiorcy i branży

Zainwestować warto, zwłaszcza w gadżety odpowiednie dla grupy docelowej firmy. Jeżeli Twoją grupą docelową są osoby starsze, prawdopodobnie nie ucieszą się i nie docenią podarunku w postaci pendrive’a. Możesz również dostosować gadżety do swojej branży np. salon fryzjerski może zainwestować w grzebienie lub szczotki do włosów, a mechanik samochodowy w odświeżacze powietrza do samochodu.

Stosunek ceny do potencjalnego zysku

Należy dostosować cenę gadżetu do potencjalnego zysku, jaki możemy osiągnąć z podarowanego upominku. Jeżeli mamy dużo Klientów, z których mamy niewielki zysk, inwestując w drogie gadżety, pomimo ich skuteczności nadal mamy małe szanse na wysoki wskaźnik ROIM, gdyż nakład poczyniony na reklamę jest zbyt duży.

Nierozsądne byłoby również obdarowywać Klienta okazjonalnego gadżetami ekskluzywnymi, te lepiej zostawić dla stałych klientów, z których firma ma największe zyski. Tańsze gadżety, rozdawane masowo, pełnią głównie funkcję promocyjną, mogą być rozdawane częściej. W promocję masową warto zainwestować zwłaszcza na początku działalności, kiedy zaczynamy budować świadomość marki. Dobrym pomysłem może być rozdawanie czekoladowych serduszek w Walentynki lub Dzień Kobiet. Takie drobne gadżety mogą być również masowo rozdawane przy okazji imprez branżowych np. targów. Natomiast, droższe, ekskluzywne rozdawane tylko nielicznym Klientom, mają na celu podtrzymanie dobrych relacji i są wyrazem wdzięczności za współpracę. Możemy je również wręczyć po zakończeniu jakiegoś większego projektu, w ramach podziękowania. Dobrą okazją są również Święta Bożego Narodzenia, kiedy obdarowywanie się prezentami ma szczególny klimat.

Pamiętaj, że gadżet firmowy jest wizytówką Twojej firmy. Staraj się dobierać produkty możliwie najwyższej jakości, aby sprawiały radość osobie obdarowanej. Oferując swoim klientom słabej jakości gadżety, możesz osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego i narazić dobre imię swojej firmy na szwank. Czasem inwestycja w droższe produkty może przynieść większy zwrot z inwestycji w marketing, jednakże jak we wszystkim należy zachować umiar, testować, prowadzić analizę i wyciągać wnioski, aby dobrać odpowiednie gadżety dla swojej firmy.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.