Pokaż kategorie
Czy Twittować każdy może?  Poznaj zasady promowania firmy na Twitterze.

Komunikacja na Twitterze opiera się na krótkich, maksymalnie 140 znakowych wiadomościach, tzw. tweetach. To niewiele w porównaniu do Facebooka, czy do aż 30 hasztagów na Instagramie, ale nie znaczy to, że Twitter ma mniejsze możliwości w promowaniu firmy. Jest dokładnie odwrotnie, ponieważ oferuje on wiele ciekawych rozwiązań dla biznesu.

# Hasztaguj

Hasztagi, choć bardzo często spotykane na Instagramie, swój początek w mediach społecznościowych miały na Twitterze i nadal są stosowane, chociaż dużo rzadziej niż kiedyś. Przypomnijmy, hasztagi - to słowa i ich zlepki, pisane łącznie (bez spacji) i poprzedzone znakiem #. Wykorzystywane są do opisu treści przekazu, przez co masz możliwość przeglądania wpisów na konkretny temat. Wystarczy kliknąć w wybrany hasztag i automatycznie przejdziemy do spisu wszystkich postów, w których pojawił się dany hasztag. Stosowanie konkretnych oznaczeń zawęża grono odbiorców, którzy przeglądają wiadomości po hasztagach. Nie jest to jednak minus, ponieważ trafia się wtedy do tych naprawdę zainteresowanych, zwiększając przy tym szansę na sprzedaż.

Buduj relacje

Do podstawowych zasad kreowania wizerunku marki na Twitterze, należy nastawienie na komunikację. Zawsze, kiedy masz taką możliwość, odpowiadaj na komentarze! Brak interakcji, przy stałej działalności reklamowej i sprzedażowej, może zostać negatywnie odebrane. Pamiętaj, że portale społecznościowe są nastawione głównie na nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z odbiorcami. Dlatego, jeżeli zależy Ci na swoich klientach, pokaż im to i zawsze odpowiadaj na ich aktywność.

Dbaj o klienta

Na Twitterze można z powodzeniem prowadzić szybką obsługę klienta. Niektóre marki opanowały to do perfekcji i tworzą osobne konta przeznaczone wyłącznie do zbierania sugestii i opinii od swoich klientów. Przykładem może tutaj być marka Starbucks, która stworzyła konto My Starbucks ideas. Prowadząc jedno konto również możemy zadbać o kontakty z klientami np. przez wykorzystanie opcji @ Reakcje. Zebrane są tam wszystkie pytania i sugestie kierowane do Ciebie i Twojej firmy, co ułatwia odpowiadanie na nie.

Bądź aktywny

Jeżeli zdecydowałeś się na założenie profilu na Twitterze, musisz na nim być aktywnym, tylko wtedy masz szansę na sukces. Korzystając z opcji wyszukiwarki możesz znaleźć wpis na interesujący Cię temat i wziąć udział w ciekawej dyskusji, dzięki czemu inni dowiedzą się o istnieniu Twojego konta. Warto stworzyć bazę słów kluczowych i hasztagów, po których można szukać tematów, w których warto wziąć udział. Ten sposób można również wykorzystać do bezpośredniej reklamy swojej firmy lub jej produktów.

Trop nowe trendy

Jeżeli zależy Ci, aby być bardziej profesjonalnym, zastosuj się do zasad i panujących trendów na danym portalu. Na Twitterze coraz modniejsze stało się stosowanie „@”, które służy do oznaczania osoby lub konta, dlatego staraj się wykorzystywać tą funkcję. Wstaw ten znak przed nazwą użytkownika, do którego wypowiedzi nawiązujesz. Otrzyma on wtedy powiadomienie, że wspomniałeś o nim w swoim wpisie. Taki zabieg można zastosować np. podczas opublikowania wyników jakiegoś konkursu.

Twórz odpowiednie treści

Chcąc zyskać popularność na tym serwisie, musisz zadbać o wirusowy charakter dodawanych tweetów. Wpisy zawierające wartościowe informacje, nie tylko budują wizerunek firmy, jako eksperta w danej dziedzinie, ale także są one chętnie przekazywane dalej. Takie wirusowe treści wpływają na zwiększenie zasięgu wpisów. Użytkownicy Twittera równie chętnie udostępniają tweety z ciekawymi myślami lub linkami.

Ograniczaj rozsądnie treść

Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, na Twitterze, stosuje się tzw. short links, czyli krótkie linki. W Internecie znajdziesz specjalne strony do ich skracania. Niezależnie jednak od długości linka, który umieścisz w swoim wpisie, zabrane zostaną 23 znaki spośród 140 dostępnych. Pamiętaj o tym, jeżeli będziesz chciał się podzielić z odbiorcami jakimś ciekawym artykułem.

Przykładowe strony do skracania linków:

http://tiny.pl/

http://tnij.at/

https://bitly.com/

Skrócone linki zmieniają się i przyjmują domenę strony, na której zostały skrócone.

Dodatkowo, warto jest pozostawić wolnych 20 znaków, aby Twój wpis mógł być przekazany w całości dalej.

Twitter, chociaż ma bardzo ograniczone możliwości, co do długości wpisów, może stać się doskonałym narzędziem promocji firmy. Jednak aby tak się stało, trzeba poznać jego specyfikę i obowiązujące trendy. Twitter daje możliwość szybkiej wymiany myśli, możesz liczyć na szybką odpowiedź swoich klientów i równie szybko powinieneś na nią odpowiedzieć. Dzielenie się z odbiorcami ciekawymi tweetami zwiększa szansę na popularność profilu, a także ma wpływ na ich przekazywanie dalej. Prowadząc konto na Twitterze, pamiętaj o swoich odbiorcach, o tym co chcieliby znaleźć na Twoim profilu i daj im to czego oczekują. Tak jak przy prowadzeniu innych profili, tak samo na Twitterze liczy się dobry pomysł, który może być kluczem do sukcesu.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.