Pokaż kategorie
Daj swoim odbiorcom to czego chcą – wykorzystaj  content marketing

W związku z rozwojem marketingu internetowego i różnych form reklamy w sieci, powstaje wiele technik i strategii jego prowadzenia. Jedną z bardziej popularnych i chętnie stosowanych obecnie, jest content marketing, czyli inaczej marketing treści. Content marketing to strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów, dzięki publikacji ciekawych i przydatnych dla nich treści. Publikowanie atrakcyjnych dla klientów treści, ma na celu nawiązanie stabilnych oraz długotrwałych relacji z nimi. Dostarczając klientom treści, które są z ich punktu widzenia wartościowe i zgodne z ich oczekiwaniami, wzbudzamy zaufanie i mamy większą szansę na sukces.

Formy content marketingu:

  • artykuły
  • raporty
  • poradniki
  • infografiki
  • webinary
  • e-booki
  • blogi
  • video
  • podcast
  • posty w social media


Korzyści płynące ze stosowania content marketingu

Publikowanie wartościowych treści przynosi obustronne korzyści. Klient otrzyma rzetelną informację, której oczekiwał, a firma zyska jego wdzięczność, co wpłynie pozytywnie na jej wizerunek. Treści atrakcyjne dla odbiorców są również często przekazywane dalej, co ma pozytywny wpływ na reklamę firmy i zwiększa jej zasięg. Takie treści wpływają również korzystnie na widoczność firmy w wyszukiwarce. Content marketing jest również często wykorzystywany, jako narzędzie SEO, jednak publikowanie wartościowych, a nie nafaszerowanych słowami kluczowymi treści, może przynieść o wiele lepsze skutki, niż działania sztucznie kreowane.

Pozytywnym aspektem płynącym z wykorzystywania tej strategii, jest stworzeniu wizerunku firmy – eksperta w danej dziedzinie. Firma, która stanie się autorytetem, jest automatycznie bardziej ceniona przez klientów i dużo częściej polecana.



Jak tworzyć dobre treści contentowe?

Poznaj swojego klienta

Zanim zacznie się tworzyć atrakcyjne treści, należy zastanowić się kto będzie ich odbiorcą. Zdefiniowanie go, pozwoli dostosować przekaz dokładnie pod niego i jego oczekiwania. Każda branża ma inną grupę docelową, która szuka innych informacji. Fryzjera zaciekawi artykuł dotyczący nowego szamponu i jego właściwości, natomiast mechanik samochodowy wybierze treści dotyczące branży, którą się zajmuje. Dlatego w tworzeniu tego typu artykułów, kluczowe jest postawienie się w roli odbiorcy i pisanie zgodnie z jego potrzebami.

Dostosuj język przekazu

Oprócz dostosowania treści przekazu, ważny jest również odpowiedni język. Znając grupę docelową, do której kierujemy swój tekst, powinniśmy odpowiednio dobrać jego język. Innego słownictwa używa młodzież, a innego osoby starsze. Tak samo jest z zawodami, które stosują różne pojęcia specjalistyczne i branżowe. Powinno się pisać konkretnie i interesująco i nie należy nadużywać pojęć naukowych. Tekst powinien być interesujący zarówno dla laika, jak i osoby doświadczonej w danej branży. Dostosowanie odpowiedniego słownictwa i stylu wpłynie pozytywnie na odbiór treści, która będzie atrakcyjna dla danej grupy odbiorców.

Publikuj ciekawe i unikatowe treści

Staraj się tworzyć teksty odróżniające się od popularnych i dostępnych powszechnie treści. Nie powielaj informacji publikowanych na dużych serwisach. Poszukaj dobrze interesujących faktów. Postaraj się zaskoczyć i zaciekawić użytkownika.

Rzetelnie, wiarygodnie i wartościowo merytorycznie

Publikuj zawsze tylko informacje, których jesteś pewien na 100%. Staraj się być wiarygodnym. Swoje treści wzbogacaj doniesieniami naukowymi, raportami i wypowiedziami fachowców.

Wybierz odpowiednią formę

Musisz pamiętać, że współczesny użytkownik Internetu nie czyta stron www, pędzi on po nich jak rozpędzony samochód na autostradzie, dlatego masz ułamki sekundy, aby go zainteresować. Wybierz formy, które nie zawsze wymagają zbyt dużych nakładów czasu ani koncentracji od użytkownika. Dobierz je odpowiednio do swojego przekazu. Jeżeli zamierzasz napisać artykuł, nie wydłużaj go na siłę. Wyodrębnij najważniejsze treści, aby były dobrze czytelne. Baw się formą, zaskakuj użytkownika. Nagraj filmik, podcast czy przygotuj ciekawą infografikę.

Zaproś eksperta

Narzędziem, które jest często wykorzystywane przez content marketing, jest publikowanie artykułów eksperckich. Do tworzenia takich treści zaprasza się osoby znane i uważane za ekspertów w danej dziedzinie. Jest to sposób, dzięki któremu, również firma zyskuje wizerunek profesjonalisty i zyskuje na tym zaufanie klientów.


Stworzenie dobrego marketingu treści jest procesem żmudnym i długotrwałym. Jednak dobre i atrakcyjne treści mogą przynieść wiele korzyści dla firmy. Oprócz nawiązania relacji z klientami, o które należy dbać i zabiegać, content marketing wpływa pozytywnie na pozycję strony w wyszukiwarkach, co przekłada się na zwiększony ruch na stronie firmy. Ciekawe treści contentowe są szczególnie pozytywnie odbierane i chętnie przekazywane dalej, dlatego warto zastanowić się nad formą takich treści oraz kanałem ich dystrybucji.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.