Pokaż kategorie
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blog jest internetowym dziennikiem lub pamiętnikiem, który prezentuje wpisy w kolejności odwróconej chronologii. Przełomowym rokiem dla blogów biznesowych był rok 2004, w którym liderzy środowisk biznesowych odkryli go, jako narzędzie dla biznesu. Od tego czasu blogi skutecznie wykorzystywane są do promocji firmy i marki. Jeżeli jeszcze nie posiadasz firmowego bloga, przeczytaj, co możesz dzięki niemu zyskać.

Korzyści, które możesz zyskać prowadząc bloga firmowego:

Pisz ciekawie o produkcie, a zadbasz o content marketing i pozycjonowanie

Blog jest doskonałym miejscem na pisanie o swoich produktach, ale w nieco inny sposób niż na stronie internetowej. Na blogu można używać nieco mniej oficjalnego języka, a przede wszystkim można pisać więcej i w inny, lepszy sposób. Można publikować nie tylko dodatkowe treści, ale również dodawać ciekawe zdjęcia, a nawet materiały video. Dobrym pomysłem jest na przykład dzielenie się z potencjalnymi klientami możliwościami zastosowania oferowanych produktów albo zamieszczanie różnych porad dotyczących dziedziny, którą zajmuje się firma. Są to powody, dla których blog jest doskonałym miejscem do prowadzenia marketingu treści, czyli content marketingu. Publikując na jego łamach atrakcyjne, z punktu widzenia odwiedzających, treści, zwiększają się szansę na sprzedaż produktów oraz udostępnienie ich dalej, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony.

Dobry blog = dobra pozycja w wyszukiwarce

Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ma wpływ liczba odnośników z innych stron. Zadowoleni z treści odwiedzający, chętnie się nimi dzielą, a w ten sposób strona zyskuje w rankingu wyszukiwarki. Nie są to jednak jedyne kwestie, które mają wpływ na pozycjonowanie strony. Prowadzenie bloga firmowego zwiększa liczbę słów kluczowych, które odsyłają przez bloga na stronę firmową, osoby poszukujące w wyszukiwarkach danych treści. Sprzyja to budowaniu tzw. długiego ogona, czyli rozbudowanych słów kluczowych, wśród których jest mniejsza konkurencja i istnieją większe szansę na osiągnięcie dobrych wyników w wynikach wyszukiwania. Przykładem długiego ogona może być ciąg słów „dobry fryzjer damski w Katowicach”. Inną kwestią, która pozytywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, jest jej regularność prowadzenia. Blogi, na których treści uzupełniane są regularnie, są lepiej postrzegane przez Google, niż te, które nie są aktualizowane od dłuższego czasu.

Blog buduje wizerunek firmy

Prowadzenie bloga jest dobrym narzędziem kreowania wizerunku firmy. Publikując na nim ciekawe i rzetelne informacje, firma stwarza swój wizerunek, jako specjalisty w danej dziedzinie. Ma to bezpośredni wpływ na wzbudzenie zaufania u potencjalnych klientów, a oni chętniej kupują produkty u zaufanych firm. Prowadząc bloga, warto jest również budować wizerunek firmy przyjaznej i tym samym wzbudzać sympatię u klientów. Taki efekt można osiągnąć pisząc o firmie, jej pracownikach oraz wydarzeniach z życia firmy. Blogi, na których znajdują się same informacje o produktach nie są ciekawe z punktu widzenia odbiorców i mogą ich zniechęcić do czytania bloga, jak również do zakupów. Klienci często podejmując decyzje zakupowe, kierują się sympatią wobec marki, dlatego warto zapracować na pozytywny wizerunek firmy, który może poprawić wyniki sprzedażowe.

Prowadzenie bloga pozwala nawiązać relacje z klientem

Blogi są doskonałym narzędziem do budowania relacji z klientem, ponieważ umożliwiają tzw. sprzężenie zwrotne, czyli komunikację dwukierunkową. Prowadząc rozmowę na blogu ze swoimi klientami, nawiązuje się z nimi pewną znajomość, która często przeradza się w lojalność i sympatię, a te wpływają bezpośrednio na decyzje zakupowe. Dlatego prowadząc bloga, warto jest odpowiadać na komentarze i prowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami. Możliwość komentowania wpisów przez Twoich klientów jest również dobra, ponieważ możesz poznać ich opinię na temat swojej oferty. Produkty i usługi, które oferujesz, kierujesz właśnie do klientów, dlatego ich zdanie na temat danego produktu jest takie ważne. Osoby poszukujące informacji na temat produktu, szukają ich w Internecie, czytając m.in. opinie na ten temat. Pozytywne opinie, są reklamą dla Twojej firmy, natomiast te, które zawierają uwagi dotyczące produktu lub usługi, potraktuj jako wskazówkę, która pozwoli Ci je udoskonalić.

Znajdź pomysł i poświęć trochę czasu, a zobaczysz efekty

Blog firmowy może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Jednak, aby tak się stało musi on być dobrze prowadzony. Pamiętaj o ciekawych treściach, które docenią Twoi czytelnicy. W ten sposób zyskasz nie tylko ich zainteresowanie i szansę na udostępnienie treści dalej. Masz również szansę na pozyskanie stałych czytelników, którzy docenią, że nie publikujesz wyłącznie informacji o produktach i usługach ze swojej oferty. Pamiętaj, że prowadzisz bloga dla swoich czytelników, pisz to, co chcą czytać i nawiązuj z nimi rozmowy z komentarzach. Dbanie o relacje może przynieść wiele korzyści, także te sprzedażowe. Prowadząc bloga musisz pamiętać, że jest on wizytówką Twojej firmy i wpływa na jej wizerunek. Dlatego warto się postarać i poświęcić czas na prowadzenie bloga firmowego. Tylko regularne i przemyślane blogi mają szansę na sukces, a Twoja firma może na tym wiele zyskać. To co, przekonaliśmy Cię, że warto?

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.