Pokaż kategorie
Promocja firmy na Pintereście

Jeżeli zajmujesz się branżą, której grupą docelową są kobiety – Pinterest jest dla Ciebie! Jak pokazują różne źródła, kobiety w wieku 18-44 lata, stanowią między 60% a 80% wszystkich użytkowników tego serwisu.

Chociaż Pinterest służy użytkownikom głównie do zbierania inspiracji, to umiejętne prowadzenie profilu firmowego może przynieść pozytywne skutki dla firmy.

Najważniejszą funkcją, ze względu na działania marketingowe, jest opcja przejścia do strony źródłowej zdjęcia. Umożliwia to dotarcie do Ciebie Twoim potencjalnym Klientom i zwiększenie szansy na nawiązanie relacji biznesowych.

Rób wyjątkowe zdjęcia

Pinterest jest serwisem, który bazuje na wizualności, dlatego bardzo ważne jest, żeby materiały, które udostępniamy w jakiś sposób się wyróżniały. Ciekawe przedstawienie naszego produktu lub jego zastosowania, może być kluczem do sukcesu. Namawiaj swoich Klientów do dzielenia się ich zdjęciami z Twoim produktem. Pinterest umożliwia tworzenie tablic współdzielonych, czyli tworzonych przez więcej osób.

Dodawaj piny produktów

Świetną funkcją dla firm są Rich Pins, czyli piny rozszerzone. Istnieje 6 rodzajów takich pinów, ale właścicieli firm najbardziej powinny interesować Piny produktów, które umożliwiają podanie ceny produktu w czasie rzeczywistym oraz informację o miejscu, gdzie można dokonać zakupu. Funkcją dodatkową, jest mailowa informacja o zmianie ceny obserwowanego produktu, co może stać się bodźcem prowadzącym do zakupu danego produktu. Warto pomyśleć nad takim zabiegiem zwłaszcza, gdy dotyczyć on ma produktu, który obserwowany jest przez większą liczbę użytkowników, wtedy wskaźniki sprzedaży mogą być naprawdę imponujące.

Twórz wyjątkowe opisy

Jeżeli nie możesz skorzystać z zastosowania Rich Pins, zawsze możesz dodać opis przypinanego pina. Na opis produktu lub tego co dodajesz, masz aż 500 znaków, czyli ponad 3,5 razy więcej w porównaniu do Twittera. Jednak najlepiej ograniczyć się do około połowy tego miejsca i zawrzeć w tym krótkim tekście maksimum informacji. Im ciekawszy opis, tym większe szanse na jego przypinanie przez innych.

Umieszczaj tekst na grafice

Dobrym pomysłem jest również umieszczanie napisów na zdjęciu lub grafice, którą dodajesz. W ten sposób obserwatorzy od razu poznają treść, do której odsyła zdjęcie, i jeżeli będą zainteresowani, od razu wejdą na Twoją stronę. Dodając ciekawy i zaskakujący tekst można w łatwy sposób zwiększyć ruch na stronie internetowej, do której odsyłają zdjęcia.

Optymalizuj treści

Prowadząc konto na Pintereście warto również zadbać o pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie wszyscy wiedzą, że Google i inne wyszukiwarki uwzględniają treści z Pinteresta w wynikach wyszukiwania. Dlatego tym bardziej warto stosować słowa kluczowe w opisie pinów, a także w nazwach zdjęć.

Optymalizuj piny pod urządzenia mobilne

Pinterest, podobnie jak inne aplikacje i serwisy społecznościowe, często przeglądany jest na urządzeniach mobilnych takich jak telefon i tablet. Dlatego postaraj się, aby piny, które dodajesz wyświetlały się poprawnie na tych urządzeniach. Nie zapominaj jednak o stronie, do której odsyłają Twoje piny. Ona również powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych. Zdjęcia umieszczane w Internecie powinny być w miarę możliwości małe. Chodzi o ich wagę (rozmiar pliku), która wpływa na szybkość ich wyświetlania na stronach.

Dodawaj pliki wideo

Nie wszyscy wiedzą, że Pinterest umożliwia również dodawanie materiałów video z YouTube’a. Warto dodać linki z wartościowymi materiałami, które mogą zainteresować Twoich odbiorców i zachęcą ich do odwiedzenia Twojej strony, a może nawet do skorzystania z Twoich usług lub zakupu produktów.

Konkursy

Na Pintereście można też organizować ciekawe konkursy. Przykładem konkursu, który może zorganizować salon fryzjerski, może być prośba o stworzenie stylizacji pasującej do przykładowej fryzury. Osoby biorące udział miałyby stworzyć tablice konkursowe, na których znalazłyby się ubrania, dodatki i oczywiście fryzura, która została wykonana przez fryzjera z salonu, który organizuje konkurs.

Warto być tam gdzie Twoi Klienci

Aby wzbudzić zaufanie i sympatie wśród swoich potencjalnych Klientów, z całą pewnością warto się zaangażować na każdym polu, na którym działamy, na Pintereście też. Podobnie, jak na Instagramie, komentowanie i lajkowanie zdjęć innych, jest dobrym pomysłem na interakcję z Klientami. Dodatkowo, warto przypiąć piny innych, żeby pokazać, że Ty też kochasz inspiracje.

Pamiętaj, im więcej wysiłku i pracy w to włożysz, tym większe korzyści masz szanse wyciągnąć!

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.