Pokaż kategorie
Promuj firmę w królestwie hasztagów!

Instagram to przede wszystkim #hasztagi

Hasztagi, chociaż w mediach społecznościowych pojawiły się najpierw na Twitterze, obecnie są powszechnie stosowane na Instagramie, gdzie są nieodłącznym już elementem każdego wpisu. Są to słowa i zlepki słów, pisane łącznie (bez spacji) i poprzedzone znakiem #. Wykorzystywane są do opisu treści przekazu, przez co masz możliwość przeglądania wpisów na konkretny temat.

Dla firm są też dobrym narzędziem, służącym do sprawdzenia konkurencji i trendów w Twojej branży. Obserwuj profile konkurencji, aby być na bieżąco i móc wyróżnić się od innych.

Nawiązuj relacje - to się opłaci

Przez hasztagi możesz też dotrzeć do swoich klientów, którzy poprzez wybrane hasztagi poszukują interesujących ich treści. Warto nawiązać z nimi relacje np. przez komentowanie i lajkowanie ich zdjęć, co wpływa pozytywnie na ich opinię o Tobie i Twojej firmie. Osoby, którym odpisujesz, czują się wtedy wyjątkowo i na pewno to zapamiętają, i być może w odpowiednim momencie przypomną sobie o Twojej firmie. Takie nawiązywanie relacji zawsze przynosi pozytywne skutki, dlatego warto o tym zawsze pamiętać, nie tylko na Instagramie.

Używaj odpowiednich hasztagów

Jeżeli użyjesz dobrych hasztagów, masz szanse dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i oni będą mogli dotrzeć do Ciebie! Używaj hasztagów związanych z Twoją branżą, aby trafić do naprawdę zainteresowanych osób. Możesz także używać popularnych hasztagów, aby zwiększyć zasięg swoich wpisów i być może zyskać nowych obserwatorów. Dobrym pomysłem jest też stworzenie unikatowego hasztagu, który będzie swojego rodzaju wizytówką Twojej firmy. Używaj go w każdym poście, a staniesz się rozpoznawalny. Nie przesadzaj z liczbą hasztagów, używaj maksymalnie 15 hasztagów do wpisu, większa liczba może zostać źle odebrana i może doprowadzić do zmniejszenia zainteresowania Twoim profilem.

Dodawaj odpowiednie zdjęcia

Warto na profilu umieszczać ładne zdjęcia swoich produktów, ale nie tylko. Śmiało dodawaj zdjęcia z życia swojej firmy, codzienne sytuacje albo kadry z jakichś większych uroczystości. Pomoże to zmniejszyć dystans, między Tobą a Twoim klientem, co dobrze wpłynie na wizerunek firmy i wzbudzi sympatię wśród odbiorców. Pokaż, że jesteście fajną ekipą, a na pewno na tym zyskacie.

Pokaż swoje produkty i zadowolonych klientów

Oprócz zdjęć produktów i filmików z możliwościami ich zastosowania, możesz także dodać zdjęcia zadowolonych klientów, oczywiście jeżeli wyrażą na to swoją zgodę. Nic nie jest lepszą promocją, niż zadowolony klient. Prowadząc np. salon fryzjerski lub kosmetyczny możesz dodawać zdjęcia z metamorfoz swoich klientów albo same efekty pracy. Takie zdjęcia, same w sobie są reklamą Ciebie i Twojej firmy, a także są dobrym urozmaiceniem na Instagramowym koncie.

Konkursy i zniżki

Możesz także zachęcić swoich klientów, aby sami dodawali zdjęcia z Twoimi produktami, np. przez organizowanie konkursów na Instagramie. Poproś swoich obserwatorów, aby dodali zdjęcie z Twoim produktem i oznaczyli je Twoim unikatowym hasztagiem. Od czasu do czasu takie akcje na Instagramie pobudzą obserwatorów do działania, a dla Ciebie będą dobrą formą promocji.

Czerp inspiracje

Zaczynając przygodę z Instagramem, warto poprzeglądać profile firm, które są najbardziej popularne na tym serwisie. Należą do nich takie marki jak Nike (@nike), Zara (@zara), Starbucks (@starbucks) czy MTV (@mtv). Nie ma niczego złego w inspirowaniu się innymi, zwłaszcza kiedy robią to tak dobrze. Dobrym pomysłem jest również przejrzenie profili konkurencji, wtedy możemy wymyślić sposób jak się wyróżnić i zyskać większą popularność. Pamiętaj jednak, że czerpanie inspiracji, a kopiowanie pomysłów to dwie różne rzeczy. Wymyśl coś nowego, a na pewno na tym zyskasz.

Pamiętaj, że Instagram to serwis fotograficzny, dlatego dodawane zdjęcia nie mogą być zwyczajne i nudne. Zadbaj o każdy szczegół, a zyskasz więcej polubień i zwiększysz swoją szansę na sukces. Ważne, aby Twój profil był oryginalny i wyjątkowy. Unikaj dodawania ciągle takich samych zdjęć, ponieważ szybko się znudzą Twoim odbiorcom. Pamiętaj, żeby używać filtrów, które oferuje Instagram oraz hasztagów, które są nieodłącznym elementem tego medium. Jeżeli będziesz kreatywny i oryginalny, to na pewno zyskasz obserwatorów.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.