Pokaż kategorie
Wiadomości SMS zadbają o Twojego Klienta, czyli jak wykorzystać SMS w swoim salonie

Czy wiesz, że …

- Przeciętna osoba spogląda na swój telefon 150 razy w ciągu dnia

- Użytkownicy mają swój telefon średnio przez 14 godzin w zasięgi ręki

- SMS-owe kampanie marketingowe są odrzucane rzadziej niż 5 % przypadków

- SMS to najefektywniejszy środek do wywoływania akcji u konsumentów

- 70% użytkowników chce otrzymywać kupony rabatowe w formie SMS

- Kupony SMS są 10 razy chętniej wykupywane lub dzielone niżeli kupony mailowe bądź papierowe

- 33% Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje oferty handlowe na swój telefon komórkowy, 44,3% twierdzi, że jest w stanie skorzystać z oferty dostarczonej za pośrednictwem SMS


(źródło: slicktext oraz raport z badania „Trendy w komunikacji mobilnej 2016” przeprowadzonego przez SMSAPI we współpracy z IPSOS.)

Zobacz zatem ile możesz zyskać wprowadzając automatyczny marketing SMS i email w swojej firmie.

W 2017 roku SMS świętuje swoje 25. Urodziny. Ten 25-latek stanowi obecnie najszybszą, a przy tym jedną z najtańszych form komunikacji. Dzięki temu wiadomości SMS cieszą się dużą popularnością, a dowodem jest ponad 52,2 mld (dane UKE) wiadomości tekstowych przesłanych w roku 2013 w Polsce.

W obsłudze klienta najważniejsza jest komunikacja, powinna ona być szybka , spersonalizowana i najlepiej bezpośrednia. Wszystkie te cechy charakteryzują komunikację SMS-ową, dlatego jest ona dobrym sposobem komunikacji dla firmy świadczącej usługi. Dzięki niej mamy możliwość dobrego kontaktu z naszymi klientami.


Jak można zatem wykorzystać automatyczny marketing SMS do obsługi klienta?

Przypomnienie o wizycie

Szczególnie warto ją wykorzystać do informowania osób o zbliżających się wizytach, unikniemy przy tym sytuacji, w której klient nie przyjdzie na umówione spotkanie, a my stracimy szansę na zarobek. Wysyłając taką widomość odpowiednio wcześniej, mamy szansę na umówienie wizyty innej osoby w tym czasie. Takie rozwiązanie zaoszczędzi Ci również sporo czasu, ponieważ nie będzie potrzebny telefoniczny kontakt z klientem.

Podziękowanie za wizytę

Chcąc utrzymywać dobre relacje z naszymi klientami, możemy im po wizycie wysyłać wiadomość z podziękowaniem i np. prośbą o opinię na temat wizyty na naszej stronie internetowej lub naszym koncie na jednym z serwisów społecznościowych.

Zmiana terminu wizyty

Komunikacja za pośrednictwem SMS-a, jest niezastąpiona w przypadku nagłych zmian, o których trzeba szybko poinformować naszego klienta. Unikniemy dzięki temu niepotrzebnych nerwów i niemiłych sytuacji. Pamiętaj, żeby w takiej sytuacji grzecznie przeprosić za niedogodności. Możesz także zaoferować swojemu klientowi jakiś prezent w ramach rekompensaty np. w postaci zniżki lub bonu. Takim formom promocji poświęcony jest inny artykuł: Czy warto dawać rabaty?

Także w przypadku, kiedy to klient zmieni termin wizyty, warto wykorzystać SMS lub email, w celu potwierdzenia zmiany i przypomnienia mu o tym, prosto na jego telefon.

Anulowanie wizyty

W przypadku anulowania wizyty, dokonanego online, klient może otrzymać potwierdzenie. Dzięki temu nie musi on upewniać się telefonicznie, czy informacja dotarła do Twojej firmy. Natomiast w przypadku telefonicznej anulacji, klient otrzyma jej potwierdzenie na swój telefon.

Zalecenia

Wysyłając wiadomość SMS lub email, możesz przypomnieć swojemu klientowi o zaleceniach, do których należy stosować się po wizycie. Taka troska na pewno będzie dobrze postrzegana przez Twoich klientów.

Potwierdzenie wizyty

Za pomocą SMS-ów i emaili możesz wysyłać do swoich klientów prośbę o potwierdzenie wizyty. Taki zabieg pozwoli uniknąć niewykorzystanych terminów i szansy na zysk.

Jest jeszcze wiele innych sytuacji, w których możemy w łatwy i szybki sposób skontaktować się z klientami, może warto więc zastanowić się nad zastosowaniem marketingu SMS-owego w swojej firmie?

Pamiętaj, że komunikaty wysyłane do klienta powinny być proste i zwięzłe. Dobrze jak wiadomości do klientów są spersonalizowane, wtedy czuje on, że są wysyłane specjalnie do niego, a nie masowo do wszystkich. W wiadomościach dotyczących wizyty, koniecznie powinna być podana data i godzina jej odbywania oraz nazwa miejsca, można podać również adres i/lub numer telefonu. W każdej wiadomości należy podać nazwę firmy, aby klient wiedział kto do niego pisze.

Wiadomości przypominające o wizycie powinny być wysłane odpowiednio wcześniej np. klika dni przed planowanym terminem. Można ograniczyć wysyłanie wiadomości np. w godzinach 9-17. Wiadomości otrzymywane w tych godzinach nie powinny nikogo zdenerwować.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z SMS marketingu w swojej firmie wypróbuj przez 14 dni za darmo SMS marketing przy pomocy programu zarezerwujtermin.pl, który pozwala na pełną automatyzację obsługi Twoich klientów.

Już niedługo:

Pomysły na skuteczne kampanie SMS

Wysyłka wiadomości SMS – jak robić to dobrze

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.