Pokaż kategorie
Zdobądź zainteresowanie klientów - poznaj tajniki infografiki

Infografiki, zwane również grafikami informacyjnymi, to graficzne wizualizacje danych. Przez swoją formę, połączenie obrazu i informacji, są bardziej przystępne i są chętnie udostępniane dalej. Dobrze zrobiona infografika może przynieść lepsze efekty niż niejeden artykuł, ponieważ informacje wizualne są lepiej przyswajane i zapamiętywane. Dodając krótki tekst, zwiększasz szansę, że zostanie on skojarzony z odpowiednim obrazem i w ten sposób zostanie zapamiętany.

Zalety infografik

  • Łatwe do zapamiętania – infografiki przez ich formę są łatwiejsze do zapamiętania niż długi tekst pisany. Ich łatwość zapamiętywania polega na kojarzeniu tekstu z obrazem.
  • Łatwiejsze do zrozumienia – przez mniejszą ilość tekstu i graficzne jego wytłumaczenie, infografiki są łatwiejsze do zrozumienia, nawet jeżeli dotyczą trudnych tematów.
  • Są wirusowe – przez swoją formę są one zarówno atrakcyjne dla odbiorcy, jak i łatwe do przekazania dalej. Zamiast kopiować długi tekst, wystarczy przesłać jeden obrazek. Użytkownicy Internetu uwielbiają infografiki i chętnie udostępniają dalej, te które ich zdaniem są interesujące.

Jaka powinna być dobra infografika?

Mniej znaczy więcej

Infografiki z założenia powinny być proste i przejrzyste. Im mniej tekstu pisanego znajdzie się na grafice, tym lepiej i szybciej zostanie ona zapamiętana. Nie należy za wszelką cenę upychać na jednej grafice zbyt dużej ilości tekstu. Lepszym rozwiązaniem w przypadku rozbudowanego tematu, będzie połączenie infografiki z krótkim artykułem wyjaśniającym, w którym znajdą się szczegóły najważniejszych informacji przedstawionych na obrazku.

Szczegóły mają znaczenie

Infografika powinna być przede wszystkim czytelna, dlatego do jej stworzenia wykorzystaj czytelne czcionki, czyli takie, które nie posiadają zawijasów i ozdobników, są to tzw. fonty bezszeryfowe. Kolory użyte w infografice również mają znaczenie. Użycie odpowiedniego koloru pozwoli nawiązać do jego tematu i pomoże oddać jego znaczenie. W infografikach dotyczących świąt wykorzystuje się najczęściej kolor czerwony, bo ten kojarzy się najbardziej ze Świętami Bożego Narodzenia. Dobre zastosowanie kolorów i fontów, może wyróżnić Twój projekt wśród dziesiątków innych i tym samym szansę na jego wirusowe rozprzestrzenianie wzrosną.

Wykorzystaj szczegóły

Nie chcąc w jednoznaczny sposób, tzn. umieszczając logo firmowe, zaznaczyć, że infografika została stworzona przez Twoją firmę, możesz zastosować ciekawy zabieg. Wykorzystując kolor firmowy, charakterystyczny element np. rodzaj czcionki z Twojego logo lub Wasze hasło sprawisz, że odbiorcy będą podświadomie kojarzyć ją z Twoją firmą.

Najważniejszy jest pomysł

Wszystkie wyżej opisane elementy infografiki mają znaczenie, jednak to pomysł na nią jest kluczowy. Bez dobrego i kreatywnego pomysłu stworzona infografika będzie kolejnym, niczym się nie wyróżniającym obrazkiem. Pomyśl co chcesz przedstawić na swojej infografice i w jakim celu. Jeżeli chcesz przedstawić wyniki sprzedażowe, które zaprezentujesz na spotkaniu pracowników, nie musisz przekopywać Internetu w celu znalezienia super pomysłu. Jeżeli jednak chcesz stworzyć infografikę na stronę internetową lub profil w mediach społecznościowych, warto się postarać.

W jakim programie zrobić infografikę?

W Internecie możemy znaleźć kilka programów do tworzenia infografik. Niestety większość z nich jest zagraniczna i nie posiadają one wersji polskojęzycznej. Do najbardziej popularnych należą:

Piktochart

Jest to program, dzięki któremu możemy stworzyć infografikę w oknie przeglądarki. Aby móc zrobić projekt infografiki, należy się zarejestrować, podać nazwę użytkownika, maila i hasło. Następnie wybiera się branżę i swoją rolę. Po wypełnieniu danych, można przejść do edytora grafiki. Można wybrać wzór grafiki i jedynie zmienić tekst na swój lub można stworzyć infografikę od zera. Program jest prosty i intuicyjny, warto więc go wypróbować.

Strona z programem do tworzenia infografik dostępna jest pod adresem https://piktochart.com/

Venngage

Ta strona również oferuje program do tworzenia infografik, dostępny online. Trzeba się zarejestrować podając imię i nazwisko oraz adres email i hasło. Następnie należy wybrać branżę, do której się należy, rolę, którą się pełni i podać w jakim calu chcemy zrobić infografikę. W tym programie również można wybrać pustą stronę lub projekt, który da się przerobić. Darmowe są projekty, które nie są oznaczone żadnym oznaczeniem. Te z napisem PREMIUM i BUSINESS są płatne. Program bardzo podobny do poprzedniego, warto sprawdzić, porównać i wybrać ten, który lepiej spełnia Twoje oczekiwania.

Strona z programem do tworzenia infografik dostępna jest pod adresem https://venngage.com/

Rodzaje

Przedstawiające dane statystyczne

To infografiki, wykorzystywane na różnego rodzaju prezentacjach firmowych w celu ukazania pewnych danych statystycznych. Ten rodzaj infografik zawiera wiele danych liczbowych i procentowych oraz diagramy lub wykresy. Są to trudne do przyswojenia dane, dlatego przedstawienie ich na infografice przynosi lepsze efekty.

Zawierające oś czasu

Są to infografiki bazujące na osi czasu. Wykorzystać je można do przedstawienia np. historii firmy. Dzięki zaznaczonym na osi faktom, odbiorca łatwo orientuje się w porządku chronologicznym poszczególnych wydarzeń.

Obrazujące proces

Infografiki dotyczące jakiegoś procesu, przedstawiają kolejne jego kroki. Powinny znaleźć się na nich strzałki, linie lub numeracja, która oznacza kolejne etapy danego procesu. Można je wykorzystać do stworzenia jakiejś instrukcji np. DIY jak samemu zrobić kłosa albo wymienić żarówkę w samochodzie.

Dotyczące geografii i lokalizacji

Możemy się również spotkać z infografikami dotyczącymi lokalizacji. Do nich zalicza się np. plan metra lub linii autobusowej. Zawierają one różne kolorowe linie, ikony, kropki i symbole.

Infografiki są doskonałym narzędziem prezentacji danych, są jednak również idealne do promocji firmy, ponieważ są popularne i najlepsze z nich są masowo udostępniane.Infografiki często wymagają od nas sporego zaangażowania, jednak są dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Jeżeli są atrakcyjne dla odbiorców, są chętnie udostępniane dalej. W ten sposób, jednym kliknięciem, przekazywane są informacje, które pisane w artykule, byłyby dużo rzadziej czytane i przesyłane dalej. Nie czekaj, zaskocz swoich fanów, stwórz oryginalną infografikę!

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
tel. 783 606 260
akademia@zarezerwujtermin.pl
Zostań ambasadorem
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.